Wczytywanie Float i Zapis

dział ogólny

Re: Wczytywanie Float i Zapis

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » wtorek, 26 kwietnia 2011, 13:46

Pytanie niezrozumiałe! :roll:
Zmienna float przechowuje wartości zmiennopozycyjne, czyli ułamki dziesiętne. Nie da się w żaden sposób obrócić tej zmiennej, gdyż nie ma czego obracać. No bo jak obrócić liczbę dziesiętną?!

Cokolwiek chcesz zrobić, będziesz potrzebował na to jakiegoś wzoru matematycznego, czyli algorytmu. Jeżeli oczekujesz pomocy to zadaj tak pytanie, by inni zrozumieli o co Tobie chodzi.
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Wczytywanie Float i Zapis

Nowy postprzez moderasura » wtorek, 26 kwietnia 2011, 14:02

Poprawka:
Pobieram 3 floaty z danego pliku odpowiedzialnego za obiekt każdy z tych Float jest odpowiedzialny za obrót obiektu. np wczytuje dany float powiedzmy taki 0.012865823 jak płynnie zmienic jego wartość zwiększając lub zmniejszając za pomocą komponentu SpinEdit lub ( TrackBarem w Edit1) chodzi o płynne zwiekszenie lub zmniejszenie już istniejącej wartości.Domyślna pozycja obiektu już istnieje.
Avatar użytkownika
moderasura
Homos antropiczny
Homos antropiczny
 
Posty: 57
Dołączył(a): wtorek, 4 stycznia 2011, 20:07
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Windows-7 32 bit
Kompilator: C++ Borland 6
C++Builder 2009
Gadu Gadu: 0
    Windows 7Firefox

Re: Wczytywanie Float i Zapis

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » wtorek, 26 kwietnia 2011, 14:11

Masz w zmiennej typu float jakąś określoną wartość. Chcesz płynnie zmieniać wartość tej zmiennej, pomniejszając ją lub zwiększając. Wartość o jaką chcesz zmieniać zawartość tej zmiennej pobierasz np. z właściwości Value obiektu SpinEdit.

O jaką wartość chcesz zmieniać tą zmienną? Co to znaczy płynnie?

Czy chodzi tobie o coś takiego:

KOD cpp:     UKRYJ  
float x = 0.012865823;

void __fastcall TForm1::CSpinEdit1Change(TObject *Sender) /* zdarzenie OnChange */
{
  x += SpinEdit1->Value;

 Edit1->Text = FloatToStr( x );
}
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Wczytywanie Float i Zapis

Nowy postprzez moderasura » wtorek, 26 kwietnia 2011, 15:11

Wygląda na to ze o to chodzi ;) zostaje jeszcze kwestia testów.. punkt zaczepienia mam Dzięki Baronie 8-)
Avatar użytkownika
moderasura
Homos antropiczny
Homos antropiczny
 
Posty: 57
Dołączył(a): wtorek, 4 stycznia 2011, 20:07
Podziękował : 13
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Windows-7 32 bit
Kompilator: C++ Borland 6
C++Builder 2009
Gadu Gadu: 0
    Windows 7Firefox

Poprzednia strona

  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Powrót do Ogólne problemy z programowaniem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron