Zauważyłem, że jest kilka postów w treści których znajdują się poszlaki na temat; jak najlepiej korzystać z funkcji rand();
Chciałbym jednak rozwiać wątpliwości co do środowiska C++ XE2 i temu podobnych wersji.
Wiem, że jeśli chcę użyć wielokrotnie losowania liczby pseudolosowej to najpierw należy uruchomić generator takich liczb wywołując funkcję, np. tak:
KOD cpp: UKRYJ
srand(static_cast<unsigned int>(time(0)));
Następnie można korzystać wielokrotnie z funkcji rand();
Mam wątpliwości gdzie i ile razy należy umieścić funkcję srand();
Otóż mam obiekt klasy (jakiejś tam), w którym wypełniając jego prywatne wartości, wielokrotnie używam funkcji rand();
Stworzyłem sobie w tym celu, w tej klasie funkcję: rzut_kostką i wewnątrz tejże funkcji umieściłem ten rand(). Funkcję rzut_kostką "podepnę" sobie pod button na formie. Po jednorazowym kliknięciu, nowo stworzony (narazie pusty) obiekt w/w klasy zaczyna się wypełniać losowymi liczbami umieszczanymi w prywatnych danych.
Pytanie brzmi: gdzie najlepiej umieścić srand(); aby losowanie było "bardzo losowe" od początku uruchomienia programu do jego zakończenia? Czy wywołać go jednorazowo przy, np.: tworzeniu formy?