piszę prosty program w Borland c++ builder i trafiłem na pewien problem.
Tworzę dynamiczną tablicę obiektów typu TBitBtn przy czym poniższy kod to tylko dok roboczy w rzeczywistości Tablica ma być dwuwymiarowa.
- Kod: Zaznacz cały
void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)
{
TBitBtn* Tablica[MAXSIZE];
int i=0;
int step=10;
while(i<MAXSIZE)
{
Tablica[i]=new TBitBtn(this);
Tablica[i]->Parent=this;
Tablica[i]->Left=0+step;
Tablica[i]->Top=0+step;
Tablica[i]->Width=20;
Tablica[i]->Height=20;
Tablica[i]->Visible=true;
Tablica[i]->Glyph->Handle = LoadBitmap(HInstance,"ID_ZYCIE");
step+=Tablica[i]->Width;
i++;
}
Mam też funkcję obsługi zdarzenia w sytuacji gdy zostanie naciśnięty jakiś przycisk TBitBtn to też tylko kod roboczy
- Kod: Zaznacz cały
void __fastcall TForm1::BitBtnClick(TObject *Sender)
{
TBitBtn *btn = dynamic_cast<TBitBtn*>(Sender);
if(btn)
ShowMessage("aAaaaa");
}
w jaki sposób mogę pobrać informację o tym który dokładnie tzn z której pozycji w Tablicy[] przycisk TBitBtn został naciśnięty.
Ta informacja jest mi potrzebna do tego, by informację o pozycji przycisku wstawić do dwuwymiarowej tablicy struktur.