Kompilowanie programu z linkowaniem bibliotek statycznych.

dział ogólny

Kompilowanie programu z linkowaniem bibliotek statycznych.

Nowy postprzez TNTeener » czwartek, 1 marca 2012, 15:32

Witam. Zrobiłem program (download w strefie download) i polymorphism mówił mi że nie działa mu bo nie ma bibliotek. Powiedział mi też żebym kompilował z linkowaniem bibliotek statycznych i nie wiem jak to zrobić. Mam kompilator Embarcadero C++ Builder XE2. W google nic nie znalazłem. Proszę o pomoc
Avatar użytkownika
TNTeener
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2012, 13:41
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Windows XP/Vista/7
Kompilator: C++ Builder XE2
    Windows VistaChrome

Re: Kompilowanie programu z linkowaniem bibliotek statycznych.

Nowy postprzez polymorphism » czwartek, 1 marca 2012, 16:01

W temacie z działu download dałem odnośnik do posta Barona, gdzie napisał, które opcje należy poustawiać, żeby nie było problemu z odpalaniem aplikacji na komputerach bez zainstalowanego C++ Buildera. Sprawdzałeś?
C++ Reference - opis wszystkich klas STL-a i funkcji C.
Avatar użytkownika
polymorphism
Doświadczony Programista ● Moderator
Doświadczony Programista ● Moderator
 
Posty: 2156
Dołączył(a): piątek, 19 grudnia 2008, 13:04
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 200
System operacyjny: Windows 8.1
Windows 10
Linux Mint 21.1
Kompilator: Visual Studio
Visual Studio Code
MSYS2 (MinGW, clang)
g++
clang
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Kompilowanie programu z linkowaniem bibliotek statycznych.

Nowy postprzez TNTeener » piątek, 2 marca 2012, 11:58

Tylko że na XE2 są inne opcje niż na 2010 ;P
Avatar użytkownika
TNTeener
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2012, 13:41
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Windows XP/Vista/7
Kompilator: C++ Builder XE2
    Windows VistaChrome

Re: Kompilowanie programu z linkowaniem bibliotek statycznych.

Nowy postprzez polymorphism » piątek, 2 marca 2012, 12:39

Nie sądzę, żeby w tej kwestii jakoś strasznie się różniły. Te same rzeczy, o których pisał Baron, trzeba było zrobić w wersji 5 z 2000 roku (i kto wie, czy nie w pierwszej). Musisz pokombinować. Zawsze możesz dołączyć brakujące DLL-ki. Według Dependency Walkera trochę ich jest:

RTL160.BPL
VCL160.BPL
INDYCORE160.BPL
INDYSYSTEM160.BPL
INDYPROTOCOLS160.BPL
VCLX160.BPL
BORLNDMM.DLL
CC32120MT.DLL


:)

p.s. nie wiem, czy czegoś nie pominąłem.
C++ Reference - opis wszystkich klas STL-a i funkcji C.
Avatar użytkownika
polymorphism
Doświadczony Programista ● Moderator
Doświadczony Programista ● Moderator
 
Posty: 2156
Dołączył(a): piątek, 19 grudnia 2008, 13:04
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 200
System operacyjny: Windows 8.1
Windows 10
Linux Mint 21.1
Kompilator: Visual Studio
Visual Studio Code
MSYS2 (MinGW, clang)
g++
clang
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Kompilowanie programu z linkowaniem bibliotek statycznych.

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » piątek, 2 marca 2012, 17:00

Masz tutaj screeny ze środowiska Embarcadero RAD Studio C++ Builder 2010, w wersji 2012 będzie niemal identycznie. Ustaw tak jak widzisz.
Tak na marginesie to wersja C++Builder 2012 jest wciąż bardzo dziurawa i zawiera całą masę błędów w bibliotekach. Na tyle na ile się orientuję, to poprawka Update 3 zajmuje ponad 400 MB, a już wyszła poprawka Update 4, która zajmuje ponad 1 GB i całkowicie reinstaluje środowisko, wciąż jednak nie wiadomo, czy wszystko zostało naprawione, więc nie zdziw się jeżeli jakiś kod u Ciebie nie będzie prawidłowo działał.

Dynamic-RTL.png

Packages.png
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Za ten post autor Cyfrowy Baron otrzymał podziękowanie od:
Yari27
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Kompilowanie programu z linkowaniem bibliotek statycznych.

Nowy postprzez TNTeener » piątek, 2 marca 2012, 17:43

Dzięki Baron. Ja mam Update 3 zainstalowany od razu ze środowiskiem. U mnie chyba troszkę inaczej,ale to nie ważne.
Avatar użytkownika
TNTeener
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 14
Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2012, 13:41
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Windows XP/Vista/7
Kompilator: C++ Builder XE2
    Windows VistaChrome

Re: Kompilowanie programu z linkowaniem bibliotek statycznych.

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » piątek, 2 marca 2012, 18:20

Jeżeli prawidłowo skompilujesz program razem z bibliotekami to jego rozmiar powinien wynosić około 3 MB dla prostego projektu. Wiadomo więcej bibliotek - większy rozmiar aplikacji.



Update 3 naprawia tylko niektóre błędy. Nie możesz np. ustawić prawidłowej wersji aplikacji (Project -> Options -> Version Info). Nie ustawisz polskiego regionu, nie działa automatyczna inkrementacja wersji Build, numer minor również jest nieprawidłowo zapisywany w zasobach, a to tylko niektóre z błędów. Biblioteki INDY, też zawierają masę błędów.
Właśnie wyszło Update 4 i to chyba większość tych błędów naprawia, więc sugeruję to zainstalować. Jeżeli jesteś zarejestrowany to możesz pobrać wersję w jednym pliku do instalacji offline, w przeciwnym razie musisz instalować w trybie online. By Update 4 działało musisz mieć oczywiście legalną licencję dla tego środowiska.

Za ten post autor Cyfrowy Baron otrzymał podziękowanie od:
Yari27
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox


Powrót do Ogólne problemy z programowaniem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości

cron