Zainstalowałem w systemie Vista Home Premium program antywirusowy Kaspersky Anti-Virus 2009 wersję oryginalną z legalnym kluczem. Program zainstalował się bez problemu. W Centrum Zabezpieczeń dodałem Kasperskiego do listy zaufanych aplikacji, w Firewall dodałem go do listy wyjątków. Włączyłem aktualizację baz danych. Kaspersky zaczął pobierać aktualizację bez problemu, pobrał ponad 100 MB danych, dla przykładu Kaspersky w Windows XP na początku pobiera od 20 do 40 MB. Po pobraniu bazy danych Kaspersky nadal wyświetla informację, że bazy danych są nieaktualne (w Windows XP nie ma problemu, od razu działa). Restartowałem komputer, ale Kaspersky nadal wyświetla informację, że bazy danych są nieaktualne. Przeprowadziłem aktualizację już 6-krotnie, ponownie przeinstalowałem Kasperskego pobierając najnowszą wersję ze strony producenta. Nic to nie pomaga. Klucz jest prawidłowy, tylko ta cholerna baza danych się nie aktualizuje, tzn. pobiera się w całości, ale mimo to program jej nie aktualizuje. Ściągnąłem aktualne bazy danych do plików i próbowałem w ten sposób je zaktualizować, ale program ich nie przyjmuje.
Firma Kaspersky podaje na swoich stronach, że program jest w 100% zgodny z Vistą.
Skończyły mi się pomysły, na Windows XP instalowałem Kasperskiego dziesiątki razy i nigdy nie było problemów.
Jeżeli zetknąłeś się z tym problemem i znasz rozwiązanie to podziel się swoimi uwagami.