DragAndDrop, TDragControlObject na TImage

Witam,
Drag&Drop za pomocą obiektu dziedziczącego po TDragControlObject. Do kursora myszki przyklejona jest grafika (ikona) symbolizująca przeciągany obiekt. Elementem docelowym jest TImage z wczytaną grafiką (grafika A).
Wszystko dobrze działa do momentu gdy w trakcie przeciągania zmienię w TImage grafikę A na inną (grafika B).
Wtedy:
1. Znika fragment ikony (D&D) znajdujący się nad Image (w trakcie Image1->Refresh() lub innych podobnych funkcji) aż do ponownego ruchu myszką.
2. Po ponownym ruchu myszki na obszarze Image który był przesłonięty ikoną pojawiają się fragmenty grafiki A (z przed zmiany).
O ile z problemem nr 1 można sobie poradzić (symulacja poruszenia myszką) to w kontekście punktu 2 jest to bez sensu.
Oczywiście Image1->Refresh() przywraca poprawną grafikę B ale powoduje zniknięcie ikony - i po ponownym ruchu myszki znowu pojawiają się błędy.
Czy ma ktoś pomysł jak w trakcie D&D poprawnie zmieniać grafikę pod przeciąganą ikoną? Komponentem docelowym nie musi być TImage.
Drag&Drop za pomocą obiektu dziedziczącego po TDragControlObject. Do kursora myszki przyklejona jest grafika (ikona) symbolizująca przeciągany obiekt. Elementem docelowym jest TImage z wczytaną grafiką (grafika A).
Wszystko dobrze działa do momentu gdy w trakcie przeciągania zmienię w TImage grafikę A na inną (grafika B).
Wtedy:
1. Znika fragment ikony (D&D) znajdujący się nad Image (w trakcie Image1->Refresh() lub innych podobnych funkcji) aż do ponownego ruchu myszką.
2. Po ponownym ruchu myszki na obszarze Image który był przesłonięty ikoną pojawiają się fragmenty grafiki A (z przed zmiany).
O ile z problemem nr 1 można sobie poradzić (symulacja poruszenia myszką) to w kontekście punktu 2 jest to bez sensu.
Oczywiście Image1->Refresh() przywraca poprawną grafikę B ale powoduje zniknięcie ikony - i po ponownym ruchu myszki znowu pojawiają się błędy.
Czy ma ktoś pomysł jak w trakcie D&D poprawnie zmieniać grafikę pod przeciąganą ikoną? Komponentem docelowym nie musi być TImage.