przez Cyfrowy Baron » wtorek, 27 lipca 2010, 09:24
Algorytmu Tobie nie podam, gdyż musiałbym go dopiero opracować, ale żeby obliczyć najkrótszą drogę, program musi najpierw wyznaczyć prostą drogę, czyli prostą linię między startem i metą, potem program musi sprawdzać, czy na polach przez które przechodzi coś się znajduje, jeżeli TAK to sprawdza np. pierwsze po prawo od pola zajętego, jeżeli jest wolne to kulka wchodzi na to pole, a potem znów wraca na prostą linię za polem zajętym, ale najpierw musi sprawdzić, czy to pole jest wolne itd, aż do mety, trzeba sprawdzać, czy pola przez które przechodzi linia prosta są wolne.
Do stworzenia gry proponuję użyć komponentu TDrawGrid gdyż jest to siatka w komórkach której można umieszczać grafikę, a łatwo będzie sprawdzać zawartość poszczególnych komórek.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.