Strona 1 z 1
aktywacja/dezaktywacja button borland C++ 6

Napisane:
środa, 22 sierpnia 2012, 10:36
przez kubawodzu
Witam
mam pytanie. w jaki sposób mogę zrobić aby przycisk był nie aktywny a po naciśnięciu innego stał się aktywny?
Re: aktywacja/dezaktywacja button borland C++ 6

Napisane:
środa, 22 sierpnia 2012, 10:49
przez Cyfrowy Baron
Służy do tego właściwość Enabled obiektów:
void __fastcall TForm1::Button1Click(TObiect *Sender)
{
Button1->Enabled = false;
}
//---------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Button2Click(TObiect *Sender)
{
Button1->Enabled = true;
}
Re: aktywacja/dezaktywacja button borland C++ 6

Napisane:
środa, 22 sierpnia 2012, 13:36
przez kubawodzu
Robiłem tak ale nie działało. nie pomyślałem o przypisaniu wartości.
Button1->Enabled(true)
Dzięki jeszcze raz
Re: aktywacja/dezaktywacja button borland C++ 6

Napisane:
sobota, 25 sierpnia 2012, 21:47
przez Darek_C++
Lub od razu dla wszystkich:
for( int i=0; i < ComponentCount; i++ )
{
if((String) Components[i]->ClassName()=="TButton"){
dynamic_cast<TButton*>(FindComponent(Components[i]->Name))->Enabled = (blokuj)? false:true;
}
}
Re: aktywacja/dezaktywacja button borland C++ 6

Napisane:
sobota, 25 sierpnia 2012, 22:55
przez Cyfrowy Baron
Darek_C++ napisał(a):Lub od razu dla wszystkich:
Kod zawiera błąd! Czym jest
(blokuj)
Re: aktywacja/dezaktywacja button borland C++ 6

Napisane:
niedziela, 26 sierpnia 2012, 14:02
przez Darek_C++
blokuj jest zmienną typu bool , ale faktycznie dopiero teraz widzę, że jest niepotrzebny (blokuj)? false:true;wystarczy przecież tak
dynamic_cast<TButton*>(FindComponent(Components[i]->Name))->Enabled = blokuj;