Strona 2 z 2

Re: Wczytywanie Float i Zapis

Nowy postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2011, 13:46
przez Cyfrowy Baron
Pytanie niezrozumiałe! :roll:
Zmienna float przechowuje wartości zmiennopozycyjne, czyli ułamki dziesiętne. Nie da się w żaden sposób obrócić tej zmiennej, gdyż nie ma czego obracać. No bo jak obrócić liczbę dziesiętną?!

Cokolwiek chcesz zrobić, będziesz potrzebował na to jakiegoś wzoru matematycznego, czyli algorytmu. Jeżeli oczekujesz pomocy to zadaj tak pytanie, by inni zrozumieli o co Tobie chodzi.

Re: Wczytywanie Float i Zapis

Nowy postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2011, 14:02
przez moderasura
Poprawka:
Pobieram 3 floaty z danego pliku odpowiedzialnego za obiekt każdy z tych Float jest odpowiedzialny za obrót obiektu. np wczytuje dany float powiedzmy taki 0.012865823 jak płynnie zmienic jego wartość zwiększając lub zmniejszając za pomocą komponentu SpinEdit lub ( TrackBarem w Edit1) chodzi o płynne zwiekszenie lub zmniejszenie już istniejącej wartości.Domyślna pozycja obiektu już istnieje.

Re: Wczytywanie Float i Zapis

Nowy postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2011, 14:11
przez Cyfrowy Baron
Masz w zmiennej typu float jakąś określoną wartość. Chcesz płynnie zmieniać wartość tej zmiennej, pomniejszając ją lub zwiększając. Wartość o jaką chcesz zmieniać zawartość tej zmiennej pobierasz np. z właściwości Value obiektu SpinEdit.

O jaką wartość chcesz zmieniać tą zmienną? Co to znaczy płynnie?

Czy chodzi tobie o coś takiego:

KOD cpp:     UKRYJ  
float x = 0.012865823;

void __fastcall TForm1::CSpinEdit1Change(TObject *Sender) /* zdarzenie OnChange */
{
  x += SpinEdit1->Value;

 Edit1->Text = FloatToStr( x );
}

Re: Wczytywanie Float i Zapis

Nowy postNapisane: wtorek, 26 kwietnia 2011, 15:11
przez moderasura
Wygląda na to ze o to chodzi ;) zostaje jeszcze kwestia testów.. punkt zaczepienia mam Dzięki Baronie 8-)