Dla aplikacji konsolowej wybieram z menu: File New Other... C++Builder Projects -. Console Application. Pojawia się okienko New Console Application w którym ustawiam sobie kilka opcji, mogę zdecydować np. czy aplikacja okienkowa ma korzystać z komponentów VCL, oraz mogę np. zdecydować, czy pisze aplikację w C++, czy w C. Potem tworzony jest plik np. File1.cpp. Zapisuję i w katalogu projektu pojawia się dodatkowo plik projektu Project1.cbproj, w tym pliku oczywiście nic nie zmieniam, gdyż zawiera on domyślną konfigurację projektu. Pracuję na pliku File1.cpp, który jest tworzony w domyślnej postaci:
KOD cpp: UKRYJ
//---------------------------------------------------------------------------
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
#include <tchar.h>
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma argsused
int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
return 0;
}
//---------------------------------------------------------------------------
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
#include <tchar.h>
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma argsused
int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
return 0;
}
//---------------------------------------------------------------------------
Dalej to już sobie programuję według własnego uznania, zgodnie z zasadami języka C++.
W przypadku aplikacji okienkowej wybieram z menu: File New VCL Forms Application - C++Builder. Tworzone są trzy pliki: Project1.cpp bez pliku nagłówkowego H oraz formularz Form1 z klasą TForm1 oraz plikami nagłówkowym Unit1.h i źródłowym Unit1.cpp, Unit1.dfm, Project1.res z domyślnymi wartościami jak w załączniku. Kod w zasadzie piszę w plikach Unit1.h i Unit1.cpp, w pozostałe pliki rzadko ingeruję. Gdy potrzebuję kolejnego okna to z wybieram menu: File New Form C++Builder. Spowoduje to dodanie do projektu kolejnego okna z formularzem Form2 i towarzyszącymi mu plikami Unit2.h, Unit2.cpp i Unit2.dfm. Gdy potrzebuję dodać do projektu tylko pliki nagłówkowy i źródłowy, to wybieram z menu File New Unit C++Builder i utworzone zostaną tylko pliki np. Unit3.h i Unit3.cpp, w których tworzę np. nową klasę, czy gromadzę funkcje, itp.
O tym Jak to wygląda dokładniej możesz sobie poczytać w serwisie Cyfrowy Baron w dziale: kursy praktyczne.