Biblioteka graficzna

problemy z tworzeniem aplikacji graficznych oraz audio i wideo

Biblioteka graficzna

Nowy postprzez Chlorek » niedziela, 11 grudnia 2011, 02:49

Potrzebuję na potrzeby pewnego programu dodać bardzo prosty edytor obrazów w formacie png. Jakiej biblioteki mogę użyć? Właściwie pierwszy raz wchodzę w ten temat i nie mam kompletnego pojęcia. Dobrze by było, gdyby pozwalał na proste dodawanie nie tylko zwykłych kolorów ale także kanałów alpha. Jak już powiedziałem chciałbym, żeby była to jak najprostsza biblioteka, chcę szybko się jej nauczyć i użyć tylko podstawowych funkcji. Nic właściwie mi nie trzeba poza nakładaniem odpowiednich kolorów na pixele obrazka, który będzie miał nie więcej niż 100x100. Poza tym prosiłbym też o wszelkie przydatne funkcje, które pomogą mi w stworzeniu bardzo prostego edytora obrazów.
Kevin Mitnick - łamacz ludzi, nie haseł.
Najlepszy sposób nauki c++... pisać, pisać, pisać, pisać i jeszcze raz pisać!
Avatar użytkownika
Chlorek
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek, 6 stycznia 2011, 20:20
Lokalizacja: Tu i tam
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Linux Macpup & Win XP Prof & Linux SlackWare & Linux Ubuntu
Kompilator: Dev-C++ v4.9.9.2 (mingw 3.4.2); Code::Blocks v10.05 (mingw najnowsze)
SKYPE: chlorekcl
    Windows XPFirefox

Re: Biblioteka graficzna

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » niedziela, 11 grudnia 2011, 10:18

Obsługę formatu PNG możesz zaimplementować wykorzystując GDI+ ► patrz serwis: Cyfrowy Baron dział: porady -> grafika -> Wyświetlanie grafiki z wykorzystaniem biblioteki gdiplus.dll GDI+. To temat morze, więc bardziej szczegółowej informacji tutaj nie otrzymasz, musisz zacząć tworzyć ten edytor i zwracać się z konkretnym pytaniem.

Jeżeli zdecydujesz się korzystać ze standardowego GDI, to niestety, ale możesz operować tylko na bitmapach, które ewentualnie potem zapiszesz w formacie PNG o ile będziesz miał w środowisku biblioteki do obsługi tego formatu. Biblioteka do obsługi formatu PNG jest dodawana do środowiska po zainstalowaniu pakietu komponentów LMD-Tools Special Edition.
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Biblioteka graficzna

Nowy postprzez Chlorek » niedziela, 11 grudnia 2011, 17:52

To może zacznę inaczej. Jak w ogóle zrobić coś co pozwoli mi rysować na ekranie za pomocą myszki? Zapis do pliku jako png jakoś się później ogarnie (jak na razie nawet nie znam struktury tych plików ale się gdzieś douczę). Napisałem już proste okno pod mój program. Teraz na czym to w ogóle zrobić, rysować mam na zwykłym oknie za pomocą paint czy jak?
Kevin Mitnick - łamacz ludzi, nie haseł.
Najlepszy sposób nauki c++... pisać, pisać, pisać, pisać i jeszcze raz pisać!
Avatar użytkownika
Chlorek
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek, 6 stycznia 2011, 20:20
Lokalizacja: Tu i tam
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Linux Macpup & Win XP Prof & Linux SlackWare & Linux Ubuntu
Kompilator: Dev-C++ v4.9.9.2 (mingw 3.4.2); Code::Blocks v10.05 (mingw najnowsze)
SKYPE: chlorekcl
    Windows XPFirefox

Re: Biblioteka graficzna

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » niedziela, 11 grudnia 2011, 17:56

Widzę, że masz niewielkie pojęcie o grafice. Rysujesz za pomocą narzędzi klasy TCanvas na dowolnej powierzchni. W przypadku GDI taka powierzchnia, czyli obiekt musi obsługiwać klasę TCanvas.

Może na początek zapoznaj się z: ► patrz serwis: Cyfrowy Baron dział: porady -> grafika.

Na bardziej złożone operacje przyjdzie czas, gdy opanujesz podstawy, bo póki co to niczego nie wiesz, więc trudno coś tutaj poradzić.
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Biblioteka graficzna

Nowy postprzez Chlorek » niedziela, 11 grudnia 2011, 19:15

Piszę swój program pod Dev-C++ (mingw) więc to odpada. :( Próbowałem rysować tym co wbudowane w winapi ale nie spełnia to moich wymagań nawet w 5%.
Kevin Mitnick - łamacz ludzi, nie haseł.
Najlepszy sposób nauki c++... pisać, pisać, pisać, pisać i jeszcze raz pisać!
Avatar użytkownika
Chlorek
Bladawiec
Bladawiec
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek, 6 stycznia 2011, 20:20
Lokalizacja: Tu i tam
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
System operacyjny: Linux Macpup & Win XP Prof & Linux SlackWare & Linux Ubuntu
Kompilator: Dev-C++ v4.9.9.2 (mingw 3.4.2); Code::Blocks v10.05 (mingw najnowsze)
SKYPE: chlorekcl
    Windows XPFirefox

Re: Biblioteka graficzna

Nowy postprzez Cyfrowy Baron » niedziela, 11 grudnia 2011, 20:17

Jeżeli chodzi o DevC++ to nie pomogę, nie znam bibliotek tego środowiska.
Avatar użytkownika
Cyfrowy Baron
Administrator
Administrator
 
Posty: 4716
Dołączył(a): niedziela, 13 lipca 2008, 15:17
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 442
System operacyjny: Windows 7 x64 SP1
Kompilator: Embarcadero RAD Studio XE2
C++ Builder XE2 Update 4
SKYPE: cyfbar
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox

Re: Biblioteka graficzna

Nowy postprzez polymorphism » niedziela, 11 grudnia 2011, 21:36

Nie ma bibliotek specjalnie dla "tego środowiska", ponieważ jest to (proste) IDE dla języka C/C++, tak jak CodeBlocks czy VC++. Jaką sobie bibliotekę zainstaluje, taką będzie miał.

Coś mi się wydaje, że Chlorek rzeźbi w czystym WinAPI.


p.s. wywal Dev-a, bierz najnowszy CodeBlocks ze świeżą wersją MinGW.
C++ Reference - opis wszystkich klas STL-a i funkcji C.
Avatar użytkownika
polymorphism
Doświadczony Programista ● Moderator
Doświadczony Programista ● Moderator
 
Posty: 2156
Dołączył(a): piątek, 19 grudnia 2008, 13:04
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 200
System operacyjny: Windows 8.1
Windows 10
Linux Mint 21.1
Kompilator: Visual Studio
Visual Studio Code
MSYS2 (MinGW, clang)
g++
clang
Gadu Gadu: 0
    Windows XPFirefox


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Powrót do Aplikacje multimedialne, graficzne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości

cron