Trzeba to zrobić w kliku etapach.
Przede wszystkim musisz stworzyć ten program, który będzie tworzony, czyli w tym przypadku wypakowywany. W zasadzie tworzysz dwa programy i umieszczasz jeden w drugi, czyli jeden program główny i drugi potomny. Program potomny będzie wypakowywany z programu głównego a potem zostaną w jego zasobach dokonane zmiany.
Wszystko co potrzebne znajduje się już w
w odpowiednich działach.
Umieszczanie programu w programie zostało opisane w dziale: porady | różne 1 | umieszczanie programu w programie, czyli coś w rodzaju instalatora.
możesz też posłużyć się bardziej uniwersalnym kodem z porady: porady | różne 2 | tworzenie pliku z zasobami i zapisywanie zasobów do pliku. Program który umieścisz w głównym programie musi widnieć jako zasób typu RCDATA.
Program potomny musi mieć zasoby tekstowe które będzie można modyfikować. lub zasoby będące łańcuchem znaków.
Przeczytasz o tym w działach: porady | różne 1 | umieszczanie plików tekstowych w zasobach programu, i druga porada w tym dziale: tworzenie tablicy łańcuchów znaków i umieszczanie jej w zasobach programu.
Gdy w programie potomnym będziesz miał odpowiednie zasoby, które będziesz modyfikował, wystarczy że po wypakowaniu programu potomnego, program główny zmodyfikuje zasoby zgodnie z potrzebą.
O modyfikacji zasobów możesz przeczytać w dziale: porady | API | Edycja zasobów (modyfikacja, usuwania, wstawianie).
Wstawiania zasobów nie polecam, gdyż program potomny musi mieć wbudowaną z góry funkcję obsługi zasobów, poza tym wstawianie zasobów może spowodować uszkodzenie pliku.
Przedstawiłem taki prosty sposób na rozwiązanie Twojego problemu, chociaż trzeba się będzie nad tym trochę pomęczyć, ale nic nie przychodzi łatwo.
Stworzenie programu kompilującego program wymaga większej znajomości tematu.